13 Eylül 2013 Cuma

İki Ekstra Peçete Çek Ortaya..



İnternette dolanırken şu kağıt peçeteliğe denk geldim.. Ne kadar güzel yapmışlar..
Ama ben buna hayran hayran bakarken aklıma başka bir mevzu geldi.. Paylaşayım dedim..
.
.
Bir restaurana ya da cafeye gittiğinizde artık kafa başı tek bir kağıt peçete veriyorlar..
Eskiden ne güzel masanın ortasında bir peçetelik olurdu, insan ihtiyacı olduğunda elinin altında peçete bulabilirdi.. Ama şimdi öyle değil.. Bu durum beni acayip strese sokuyor.. Hele ki çocuklarla bir yerlere gitmişsek.. Çünkü her an masada bir kaza olma ihtimali var.. Mesela Cemik suyu alırken masaya devirebilir, yemeğini dökebilir, daha fenası bu ikisini masaya değil de mesela telefonlarımıza doğru yapabilir.. Bu tür acil durumlarda insan garson gelene kadar peçeteyle müdahale edebiliyordu ama şimdi öyle olmuyor.. 
Dökülenler masadan yere doğru akmaya devam ederken siz fellik fellik garson aranıyorsunuz, bulsanız bile onun bir bez, peçete getirmesini bekliyorsunuz ve çoğu zaman iş işten geçmiş oluyor..
Bu yüzden artık masaya oturur oturmaz ekstra peçete istiyorum.. Kağıt müsrifliği yapacağımdan, illa kullanacağımdan değil.. Bulunsun da ben o stresi az yaşayayım diye.. :)

Koysunlar masaya şöyle bir peçetelik.. Fazladan iki tane peçete duruversin içinde, ne olur sankim.. :))


6 Eylül 2013 Cuma

Gidelim Gömelim VOL 12 - Adana Sofrası Osman Usta Ilıca

İzmir'de havalar serinlemeye başladı.. Bu sene kış erken mi gelecek ne?

Neyse.. Ben, yaz sezonu kapanmadan şu "Gidelim Gömelim" postunu yazayım da daha sonra "ah keşke yaz bitmeden yazaydım da herkesler bu lezzetlerden tadabileydi" demeyeyim..

Mekanımız Adana Sofrası.. Daha önce yazdığım Elit Life'ın tam karşısında bulunuyor.. Çeşme, ılıca'ya geldiğinizde sorarsanız herkesin göstereceğini düşünüyorum.. Gitmeden rezervasyon yaptırmak isterseniz telefonları 02327231313. Aynı zamanda oralarda araç park etmek tam bir işkence olduğu için vale hizmeti de veriyorlar.. Bundan da bahsetmiş olayım..

Her zamanki gibi mekana girer girmez foursquare'de check-in oldum ve yorumları gözden geçirdim.. Yorumların neredeyse tamamı olumlu olunca içimiz rahatladı..

Soframız bu şekildeydi.. Koca koca tabaklar, cafcaflı kadehler sizi aldatmasın.. Porsiyonlar hiç de öyle koca koca tabakları dolduracak kadar bol değil.. Hatta insanın gözü bile doymuyor ki bence doyması gereken ilk duyumuz kendisi :) Servisler ve kadehler biraz sosyetik kalmış desem çok da yanlış olmaz galiba.. Bence gereksiz yere kullanılmışlar.. Sonuçta kebapçıdayız ;)

Neyse.. Sofraya oturur oturmaz üzerinde kaşar eritilmiş pide ve acılı ezme geldi.. Güzellerdi ama ezme alışmış olduğumuzun dışında, fazla baharatlıydı.. Belki de doğrusu odur bilemeyeceğim.. O yüzden ezme için pek yorum yapmıyorum..

Yoğurtlu meze gayet güzeldi.. Kaşarlı pideye de pek bi yaraştı doğrusu.. :)

Daha sonra menu geldi önümüze.. Seçimlerimizi yaptık...

Önden içli köfte söyledik.. Oldukça güzeldi ama daha güzelini yemiştim..

Ama... Ama ama ama ama ama aaammaaa... Hayatımda yediğim en mükemmel beyti sarmayı yedim.. Lezzetini hiçbir şekilde tarif edemem.. :) Çeşme'ye yolunuz düşerse kesin olarak yemelisiniz diyorum..

Kocci adana yedi.. O da 10 üzerinden 10 puan verdi ama benim beytimden tattıktan sonra beyti sipariş etmediğine pişman oldu sanırım.. :)

Mekanın mutfağı da tamamen şeffaf.. Herşey gözünüzün önünde hazırlanıyor.. Temizlik konusunda söylenebilecek hiçbir şey yok..

Yediğimiz herşey çok güzeldi ancak tabaklar bir miktar daha göz doyurucu olabilirdi.. Mesela Kocci'nin yediği adana.. Yanında bulgur pilavı ya da patlıcanlı bir meze çok güzel olabilirdi.. İncecik ve az miktardaki lavaş birçok kişinin sofradan tam doymadan kalkmasına sebep olabilir..

Tabii amaçları tatları damakta bırakmaktıysa, evet başarılılar ;)

Afiyet olsun..

 

3 Eylül 2013 Salı

Ecey Ördeği 1 Yaşında

Ağustos'un 28'i Ecey ördeğimin ilk yaşını doldurduğu gündü... Şenliklerle olmasa da kendi aramızda kutladık.. Şenlikleri ailecek ve arkadaşlarcanak kutlayacağımız güne erteledik.. :)
Ördek Ecey hayatında ilk defa mumla tanıştı.. :)
.
.
Gelelim doğumgünü partimize...
İlk fotoğrafımız kızına düşkün baba ve ördek pozu.. Valla Cemik benden duymuş olsun, bir miktar babası Ecey'i kayırıyor.. :) Beraber fotoğraf çekilmeler, doğum günü için ses sistemini dışarıya kurmalar, özel albüm hazırlamalar, bi özenmeler bi bişeyler... Bilemiycem yani... Ayrıca evet! Kıskandım.. Cemik doğmadan önce "şimdi sen o kekleri, börekleri de oğlun için yaparsın" diyen adam bi miktar anlar sanırım ruh halimi :P
Bu da biz :) Pamuk Ecey ve bir miktar bronzlaşmayı başarmış ben ;)
Gelelim kızımın doğumgünü kreasyonuna.. İşte kıyafetimiz böyleydi..
Ama ben en çok ayakkabılarını aşık olarak aldım.. Aslına bakarsanız önce ayabbılara aşık oldum, elbiseyi ayakkabılara göre seçtim.. :)
Burada da henüz tamamlanmış masamızı görüyorsunuz.. Süsler tabi ki elcağızlarımdan çıktı :P Yiyeceklereyse resmen elim dokunmadı.. Her gelen bişey yapıp getirdi, onların sayesinde hem yorulmadım hem de muhteşem bir sofra hazırlamışım gibi oldu :)
Temamız başka bişey olamazdı sanırım.. Ördek Ecey, ördek temasını sene boyunca büzüştürmeyi başardığı ördek dudaklarıyla sonuna kadar haketti.. Kurabiyeler, cupcakeler, muhteşem pasta ve cakepoplar Teyzoşum Ikbush'un ellerinden çıkma..
Şekerlemeler, lolipoplarsa bence masaya renk kattı... Bonibonlaraysa en çok Cemik sevindi.. Bonibonu en son (kendisi bonibona ne alaka bilmiyorum ama "pa" der) kaka alıştırmalarında ödül olarak alıyordu..
Pastamız tam olarak böyleydi :) Lezzetini buradan anlatamam sanırım...
Kanepe yerine Cemik'in doğum günündeki gibi rulolardan yaptık...
Cupcakelerin güzelliklerine ne demeli!!! Etraflarındaki ördekli süsleri de cağnım kuzinim Hhandesing yaptı.. Benzerlerini piyasada satılırken görmüştüm, Hhandesign'a gösterince "ben yaparım ördeklisini!!" demişti.. Dediğini de yaptı! Hem de 10 numara 5 yıldızlısından... :)
Önceki partilerden deneyimli olduğumdan çatal yetişmemesi sorununa bu sefer böyle köklü bir çözüm buldum :) Plastik çatallarımızı da ördekli kovamızla servis ettik..
Ecey hariç hepimiz Ecey'in mumunu üfledik... :)
Cemik öpmelere doyamadığı kardeşini bir de yeni yaşını kutlamak için öptü..
Çoluk, çocuk ve genç çıtır anneler olarak güzel vakit geçirdik.. :) Arkası dönük olansa benim annem.. "Ben anne pozu vericem" dedi :))))
Tabii Karatay'lı herkes bir günlüğüne de olsa diyetini bozdu.. Doorstepping bu işi en layıkıyla yapanlardandı :)) Yine de tabağına çok az şey aldığı gözümden kaçmadı..
İşte böyle kutladık Ecey ördeğimin ilk yaşını... İyi ki doğmuş! :)
Kutlayanlara da ayrıca ççookk teşekkür ederiz.. :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içeride çocuk var (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) sosyal sorumluluk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (2) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)