22 Nisan 2014 Salı

Öyle neşeli, öyle güleç bir çocuktu ki..

Dün gece kabus gördüm..
Ama mutsuz uyanmadım..
Aslında uyandığımda gece kabus gördüğümü de hatırlamıyordum.. O yüzden kötü uyanmadım..
Banyoda dişlerimi fırçalarken geldi aklıma gördüğüm kötü rüyalar.. Hiç olmayacak bir şeyden bir anda beliriverdi aklımda..
Mutsuz olmadım hatırlayınca.. "Rüyaydı işte, ne de saçmaydı hatta" diye düşündüm..
Sonra kapattım gözlerimi, bir daha baktım aynaya, "Ece'yi de görmüş müyümdür?" diye düşündüm..
Görmemişim.. 
Galiba...
.
Dün gece arkadaşlarımız vardı.. Seko, Begüm, Anıl.. Bahçede oturduk.. Yemek için bir şeyler hazırladık, hava da güzeldi, bahçede yedik yemeği. Gece geç saate kadar oturduk hep beraber..
Espriler yapıldı, komik anılar anlatıldı.. Bayağı güldük.. Hatta bazen çok güldük.. 
.
Bir yandan içim yanarken bir yandan kahkaha atmayı bünyem biraz yadırgadı galiba.. Keyfim oldukça yerindeyken birkaç kere hiç beklemediğim şekilde Ece düştü aklıma.. Bir anlık acı.. Sonra hemen kovaladım acıyı.. Ama Ece'yi değil.. Sohbete konsantre olmaya çalıştım.. Bildiğin çabaladım.. 
Bahçe lambasına gelen bir kelebeği "bu Eceymiş meğer" diye düşündüm.. "Ben mutluyken daha çok yanımda" diye inandırdım kendimi..
.
Sonra ne geldi aklıma.. 
Ali dedem "kötü hastalık" yüzünden -ya da vesilesiyle- ayrılmıştı bu dünyadan.. Ona bakan Gürcü bir bayan vardı o zaman.. Adı, Lela.. 
Dedem gittikten sonra uzun süre anneannemi yalnız bırakmadık.. Torunları, çocukları, damatları, gelinleri evdeydik.. Komşular, akrabalar...
Biz torunlar olarak oturma odasında oturuyorduk bir gece.. Televizyona bağlı olan videodan çocukluk kasetlerimizi çalıştırdık.. 5 yaşındaki 10 yaşındaki hallerimiz.. Şapşallıklarımız, tiplerimiz.. 
Tabii normal olarak bizim odadan kahkahalar yükselmeye başladı.. 
Sonra haber geldi içeriden, anneannem kızmış.. "Gülmesinler böyle" demiş, "saygısızlık etmesinler"..
Sonra Lela bir laf söyledi bana.. "Cenaze evinde gülmek büyük sevapmış. Giden de rahatlarmış." dedi..
Biz, "giden dedeme" olan saygımızı kanıtlamak için değil, anneanneme olan saygımızdan sustuk.. 
Sustuk ama ben Lela'ya hak vermiştim..


Ece öyle neşeli, öyle güleç bir çocuktu ki..
O gittikten sonra eve çöken sessizlik gücüme gitti.. Odasındaki karanlık..
Hemen daha o gün -galiba, ya da ertesi gün?- girdim odasına, topladım son kez odasındaki ufak tefek dağınıklığı.. Panjuru açtım, pencereyi açtım.. Sonra hemen, bir gün önce giydiği kıyafetleri dolaba ayrı bir yere kaldırdım, pencereden giren temiz hava kokusunu alıp götürmesin diye.. Abisiyle beraber oynadığı son oyuncakları yerlerine koydum. Daha da fazla duramadım odada, sanki görevimi yerine getirdim, arkama bile bakmadan çıktım odadan.. Kapattım kapısını.. Yine girdim çıktım ara ara, ama bakamadım yatağına.. Dayanamadım..
.
Sonra başka bir gün, salon çok sessiz geldi.. Televizyonu mu açsak, müzik kanalı mı açsak ne yapsak diye saçmalarken buldum kendimi.. En neşeli şarkı çalsa gelir miydi ki sanki evin neşesi geri? Gelmezdi.. Açmadım o yüzden.. Ece'ye olan saygımdan değil, bir işe yaramayacağından..
.
Ecey ördeğim gitti.. Ona olan saygımı, sevgimi, özlemimi, hissettiğim acıyı kimseye sergilemek zorunda değilim.. 
Hepsi bende.. Ece öyle neşeli, öyle güleç bir çocuktu ki.. O da benim gülümsememi isterdi..
Hiç kıyamazdı bana.. Ben de ona kıyamazdım..
.
.

40 yorum:

  1. 40 gün tv, müzik vs. açılmaz derler bizde, muhakkak herkesin ailesinde böyle inançlar vardır, ama gelenekten kaynaklanır bu saygı ile ne alakası var, ya da daha az sevmeyle, daha az üzülmeyle mi, hayattan kopuyorsun zaten canın istemiyor bişey yapmak bi süre, sonra o güneş doğuyor ya hani tekrardan, işte onu farkettiğin gün bak mesela 30 kere doğmuş güneş senin için, işte ozaman diyosun ki güneş doğuyo, doğmadan durmuyo, tekrar tekrar, sular akıyor, dünya dönüyor, insanlar işine gidiyor, çocuklar doğuyor, büyüyor, yani hayat devam ediyor, giden gelmiyor ama gidenin gittiğini niye düşünüyoruz ki sadece bedenen yok, ben ruhen hep yanımda hissettim abimi, sen o kelebeği ecey olarak görmüşsün mesela, ben de diyorum ki şu ağaç belki de şu çiçek şu kuş, olamaz mı..inanırsak olur bence..çünkü hayat devam ediyor...

    YanıtlaSil
  2. Eceyim ne kadar da tatlı fotoğrafta. Canım benim.

    Ben bile çok güldüğümde içim burkuluyor. Sen ve minik ördeğimiz Ecey aklıma düşüyorsunuz. Bu olanlar gayet normal. Böylede olmalı zaten. Hiç bir şey olmamış gibi davranamazsın, davranamayız. Bu bir süreç, acını yaşamalısın. İçine atamazsın.

    Zamanla inan bana acın hafifleyecek. Elifim lütfen acını içine gömme. Yaşa onu. İster ağla, ister haykır, ne istersen onu yap. Henüz çok yeni. Kimse senden olanları unutmanı bekleyemez.

    İçinde yanan o ateşi bir an olsun söndürebilsem,
    İçinde yükselen o dev dalgaları bir an olsun durdurabilsem,
    Göğsündeki o acıyı biraz olsun dindirebilsem,
    Bir mucize olsa da; onu sana geri getirebilsem,
    Keşke yapabilsem,



    YanıtlaSil
  3. Kelebek Ece, Ördek Ece, Melek Ece...
    Her yerde, her zaman seni izliyor,
    Dudağının kenarında şimdi bak, gülümse hadi Elif,
    Hep gülümse!

    YanıtlaSil
  4. Dün gece sadece Ece için dua ettim, yanına gelsin dudaklarını göz kapaklarına değdirsin ve sen güzel rüyalar gör diye hatta enerji bile yolladım ama sanırım ters tepmiş... Seni tanımıyorum ama seviyorum seni buna inan kalben bağlıyım sana, inanışa göre hepimiz görünmeyen iplerle bağlıyız birbirimize ben de işte öyle bağlıyım sana... Sen çok güzel gönüllü bir insanın ve bu acının temeli de bence senin bunu güzel bi biçimde kavrayıp "iyi" olarak herkesin hayatına yansıtabileceğinden dolayı... Yorumları okuyorum herkes kendi kayıplarından seni hissettiğinden bahsediyor ne de güzel yapıyorlar, çevrende senin ve güzelim melek Ece için dua eden yüzlerce insan var.. Bi şekilde acına ortak oluyoruz. Umarım işe yarıyordur, çok erken bazı şeyler için ama inan kalbinden öpesim var hayatına girdiğin her insan çok şanslı... Çok etkilenirim ben, empati çok gelişmiş o yüzden çok acı çekerim ama evrene inanmaktan asla vazgeçmem. Her şey olması gerektiği gibi "güzel " olacak sizin için, Cemik için kocisin için, meleğin için...Anneannem benim için çok kıymetliydi anne gibiydi Eceyi ona emanet ettim, onu bulsun ona baksın masallar anlatsın diye, elimden gelse neleri içimden geçirdiğimi tahmin edemezsin ama tüm bu yazdıklarımız da sen güzel insansın diye.. Herkesin acıları var, dayanılmaz acılar, ama dayanakta var, Cemik var dünya güzeli güneş parçası.. Ecenin biricik abisi. Senin bir oğlun ve bir meleğin var bütün ailenizi koruyacak.. Kelimeler ne kadar yetersiz kalıyor değil mi? benim bile kalıyor... Ece için bu hayatı kıymetli yaşayın nacizane benden öneri ( ben kimim ki ama olsun) gördün bir varsın bir yoksun, güzel kuzum Ece'de ister eminim. Dolu dolu kahkalar atın Ece içinki o da orda gıdıklanıyormuş gibi kahkalar atsın, bağınız alsa kopmadı, kopmayacak... Elifim, bundan sonraki her nefesin daha kıymetli Cem için kocan için Ece için ve kendin için... Kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  5. Yazmak bir terapidir Elif.
    Öğrendiğim günden itibaren buraya yazılan her kelimeyi okudum.
    Sessizce, kimi zaman içimin derinlerinden gelen sızılar eşliğinde, gözyaşlarıma engel olamayarak.
    Yazmak bir terapidir evet. Paylaşmak, paylaşılanları okumak, onca insanın hissettiklerinin kelime halini okuyup duyumsamak derman olabiliyor. Farkında olmadan iyileşmeye doğru yol alıyor insan. Bunu ben burada, kendimde gözledim. Bu söylediklerim sende de aynı etkiyi yapıyor, bunu da farkediyorum ve bu bana biraz olsun huzur veriyor...
    Eminim ki olması gereken en sağlıklı biçimde geçecek bu süreç...

    Dualarımın her zaman seninle olduğunu bil lütfen...
    İçten sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Bizde de bir inanc vardir, eve kelebek geldigim vefat etmis bir yakinimizin ruhu gelmis demektir. Grcen bizde de kelebek vardi aklims geldiniz acaba elfony'e de Ecey gelir mi boyle dedim sonra bunu nerden bilecek ki dedim. Bugun yazdiginizi okuyunca cok sasirdim. Ama Ecedir bence o. Sizi oralardan mutlu etmek istiyor, yine kiyamamis annecigine.

    YanıtlaSil
  7. Çok zor bunu söylemek ama sen her güldüğünde Ece de sana gülümseyecek, sen her kahkaha attığında o da kahkaha atacak. Çünkü o sensin sen de osun. Onu nasıl özlediğini kimseye ispat etmek zorunda deilsin özlemini nasıl yaşamak istersen öyle yaşa ister ağlayarak ister gülerek ister yazarak ister hiç birşey yapmayarak. Bize düşen sadece senin ve evlatların için dua etmek .

    YanıtlaSil
  8. Sen hep Gül Elifim çünkü sen güldükçe Ecede gülecek... O seni üzgün görmeyi asla istemez biliyorsun canım... Gülersinde eğlenirsinde ne yaparsan yap ECE hep senin içinde , kalbinde , beyninde... O yüzden rahat rahat Gül Elifim ... Sen gördüğüm en harika annesin bitanem ❤️

    YanıtlaSil
  9. Güldüğünde,gülümsediğinde,kahkaha attığında utanma kendine kızma unutma elifim rabbim insana çekemeyeceği acıyı vermezmiş.. Dün dedim ya özürlü çocuklara bakıyorum günde 3 kere en ağır ilaçları alıyorlar , kriz geçiriyorlar .. Aileleri bazen o an ölseydide şunları çekmeselerdi diyor..
    Sizin payınıza düşen bu acıymış.. Ece senin tek gözünün yaşının akmasını istemezdi.. Herşeye inat gül canım.. Benim eşim kalp hastası 42 yaşında .. 18 yaşında büyük bir kalp ameliyatı geçirdi..2. Ameliyat önümüzde ne zaman bilmiyoruz belki yarın belki 1 yıl sonra.. Hayatım hep tetikte.. Gece elim göğsümde yatarım, bundan 1 ay öncr kriz geçirdi.. Eve yeni vefat etmişti.. Hastaneye giderken hiç ağlamadım feveran etmedim.. Tevekkül ettim.. Sabırla .. Niye biliyormusun kızlarım bitmişti kprkudan.. Güçlü maskemi taktım allahın izniyle babanıza birşry olmayacak hadi evi toparlayın geleceğiz geri dedim.. Gözümün yaşı akmak istedi hayır sezen dedim.. Şükret .. Geri geldik evimize..
    Elifim ben senin acını anlarım yazdım ya iki evladımı 4/5 aylıkken karnımda kaybettim.. Zaman herşeyi öğretiyor .. O zamanda kocam için kendim için güldüm.. Şimdide kızlarım için .. Onların bana ihtiyacı var..
    Ceminde canında senin gülüşüne ihtiyacı var.. Ece gittiği yerde huzur bulsun sen güldükçe inşallahhh....

    YanıtlaSil
  10. Bende her gördüğüm kelebeyı Kardesım dıye konuşuyorum bana ıyı gelıyor bizede aynısını dedıler 40 gün açılmaz dıye ama kımse ıcımızı bilmıyor Allah güç kuvet versın Evet Hayat devam edıyor nasıl edıyor yalnız sızbilirsınız

    YanıtlaSil
  11. Bugüne kadar duruşunuzla bence örnek oldunuz herkese....

    YanıtlaSil
  12. Kimseye hic birsey sergilemek zorunda degilsin...Bahce lambasina konan kelebek, Cem in yanina gelen Ördek ve senin hissettigin her yerde Ece...Ece sana, sen Ece ye bizlerde size kiyamayiz...Sizi cok seviyoruz...

    YanıtlaSil
  13. Acı hiç bitmiyor tabiki , ama inanki gün gelicek sadece akşamları düşüneceksin , Sen yapıyormusun bilmiyorum ama teyzem her cuma gidip ziyaret eder oğlunu hiç kaçırmadan , ama kar kış hiç farketmez . İlk zamanlar perişan olurdu cuma günleri , ama daha sonra güle oynaya gitti mezarına . Mutlu zamanlarında bile gidip detleşti. Sende şaşıracaksın Allahın sana verdiği sabıra . Oda 38 yaşındaydı ve çok bakımlı bir kadındı 2 sene elini kreme bile sürmedi. Sonra biz zorla sürdük falan , aslına hoşuna gidiyo oje sürmek istiyo mesela ama bir anda kendini suçlu hissediyordu. Benim dağ gibi oğlum gitmiş benim derdime bak diyordu. Ama hayat devam ediyor , gidenle gidilseydi tüm analar gitmeyi tercih ederdi eminim . İlk günkü acın olsaydı dayanabilirmiydin. Hpesi geçicek hiç merak etme , Allahın yolundan ayrılma en büyük huzur bu.

    YanıtlaSil
  14. Bu öyle bir dönem ki;bence başına gelen herkes kendi içinden nasıl geliyorsa öyle yaşamalı,öyle davranmalı.Ölüm bizler için doğumun olduğu gibi..Gülmek,ağlamak bunlar hep bizler için...
    Nasıl içinden geliyorsa öyle yaşa güzel insan içindeki inanç sana doğru yolu gösteriyor

    YanıtlaSil
  15. acı çekmenin herkesçe bir şekli var... gülünce,hayattan yeniden keyif almaya başlayınca o yas tutulmamış olmuyor..siz yaşadıkça ece de yaşayacak...siz güldükçe ,gezdikçe,yedikçe o hep yaşayacak.
    o yüzden 'yaşamak' yani ağır bastığından...içini doldura doldura yaşayacağız..her şey bizler için...sabrınızın artması,acınızın hafiflemesi dileğimle..sevgim ve iyi dileklerim hep sizinle.

    YanıtlaSil
  16. Yazmak en güzel terapi öyle değil mi? Kimin ne düşündüğün ise hiç önemi yok... Ve bedenen aramızdan ayrılanlara yapılabilecek tek şey dua etmek ve ruhlarının huzura ermesini sağlamaktır aslında ağıtlar çılgınsacına ağlamalar ve isyan ölenin ruhuna iyi gelmez; ruhların özgürce ışığa yaradana kavuşabilmesi için ardında bıraktıkları bedenli insanların huzur ve mutluluk içinde olduklarını bilmek ve hissetmek isterler yoksa bu dunyadan kopamazlar ve arada kalırlar ki bu da iyi değil. Yani aslında ben veya bir başkası ne yazarsa yazsın anlayamayız bileyiz elbette. Ama siz gördüğüm en ama en bilgi rehulardansınız kendinizi dinlediğinizde zaten herşey olması gerketiği gibi. Elbette keşke ama keşe hiç yaşamasaydınız bunu ailece ama yaşandı ve siz üzerinize düşeni çok ama çok ama çok iyi bir şekilde gerçekleştiriyorsunuz ben eminim Ece sizin yanınızda ve bu dünyadaki rehberiniz zamanla daha çok hissedeceksiniz bunu ve evet o kelebek belki değil ecenin ta kendisiydi bence de... Sevgimle Tuten

    YanıtlaSil
  17. Bir gun gelecek ece tekrar yeserecek. Onu yasatacagin cok sey var cecilia ne kadar guzel anlatmis. Allah sevdigi kullarinin ona dua etmesini ibadet etmesini onu hatirlamasini cok istermis. Kutsal kitabimizin turkcesini okudun mu bilmiyorum ama benim basimdan kotu bir hastalik gecti.Eger yenersem kurani kerimin turkcesini okuyacagima soz verdim. Neden bilmiyorum bir his. Iyilesmeden okumaya basladim. Bana ne kadar iyi geldigine inanamadim. Ona ne kadar yaklastigima inanamadim. Ne kadar da eksik taniyormusum eksik hissediyormusum dedim. Uzun uzun anlatmayacagim yasadiklarimi ama o gunden sonra hayatimda yasadigim her iyi-kotu seye bir anlam yukledim. Hayatta herseyin bir sebebi var benim mottom oldu. Eceyi ozledigin icin kendini kotu hissetme. O aciyi sev. Yasiyor icinde bak. Ya ozlemeseydin?

    Yayinlamazsan sevinirim. Seni seviyorum.

    YanıtlaSil
  18. Ben seni hiç tanımasam da çok ama çok seviyorum Elif. Aklımın bir yerlerinde senin gibi bir kadın olmak yerleşti. Dilerim çok güzel günlerin olur ecey de senin gülüşlerinle hep çok mutlu.

    YanıtlaSil
  19. "Yüreğinin götürdüğü yere git."

    YanıtlaSil
  20. Günlerdir hep bir şeyler yazmak istiyorum ama beceremiyorum. Kelimeler yanyana gelemiyor. Seni, aileni çok takdir ediyorum ve tüm kalbimle sabır diliyorum. 9 yaşında babasını kaybederek ölümü öğrenen bir kadın olarak söyleyebilirim ki acı geçiyor. Yokluğa da alışıyor insan.Kabulleniyorsun. Yıllar sonra hep tatlı anılar kalıyor zihinde ve hep tebessümle hatırlıyorusun. Hiç Unutmuyorsun Korkma Sakın ama Acıtmıyor artık...

    YanıtlaSil
  21. Sözün bittiği yer kardeşim, başınız sağ olsun;
    Acınızı en içten duygularla paylaşır, ailenize Allah'tan büyük sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
  22. Çok güçlüsün hemde çok... Cemik çok şanslı ve Ecey de öyle. Elimde bir sihirli değnek olsaydı ve bir dilek dile deselerdi, Ecey geri gelsin derdim. Canım babamda orada evet ama ben Ecey'i sana verirdim...

    YanıtlaSil
  23. Biz ağladıkça, en çok onlar ağlar derdi, rahmetli koca ninem. Gülmek, o güzel meleği de güldürüyordur.

    YanıtlaSil
  24. o senin canından.. kimseye evladını nasıl sevdiğini ispatlamak zorunda değilsin evet.. senin yaşadığın empati bile kurulacak bişiy değilken nasıl anlatabilirsin ki bize acını, özlemini..
    ölenle ölünseydi...
    hayat bir oyunsa..
    herşeye rağmen..
    oyuna devam...

    YanıtlaSil
  25. Bu kadar sahici olman öyle kıymetli ki. Lütfen kaybetme bunu.. Seni seviyoruz Elif..

    YanıtlaSil
  26. Babam gittiğinde , 40 mevlidi idi sanırım ; arkadaşlarımla diğer odada oturup laflıyorduk, gülüşmeler eşlik etti bi ara sohbete... Hemen büyüklerden uyarı geldi, bu evden cenaze çıktı gülünmezmiş diye.. Sonra yemek yiyordum bi gün; ne güzel iştahı açık , ben annem ameliyat olduğunda bile yiyemedim dedi beriki... Ne tuhaf gelmişti bunlar bana.... Çocuk yaşımda ölüm acısına göğüs germeye çalışırken ; bi anlık mutluluğu , iki lokma ekmeği bana çok gören zihniyetten tiksinmiştim... Böyle düşünecek insanlar hiç varolmasalar çevremizde ne iyi olur diye düşündüm ...
    Acı insanın kalbinde , dilindeki duasında, zihnindeki hayalindedir.. Dışarıya yansıyan somut ama bir o kadar da gerçekdışı neşeyi yadırgayanlar hiç olmasalar keşke ....
    Size sabırların en büyüğünü , kalbinize ferahlama duygusu diliyorum ...
    Allah'a emanet olun...

    YanıtlaSil
  27. "...Bir çocuk ölünce, Allahu Teâlâ, meleklerine sorar:
    - Kulumun çocuğunu aldınız, kalbinin meyvesini kopardınız. Peki, kulum buna ne dedi?
    - Ya Rabbi, hamd edip teslimiyet gösterdi.
    - O kuluma cennette bir ev yapıp, adını da, ‘Hamd evi’ koyun! (Tirmizi, Cenaiz, 36)."
    Hep aklımdasın..
    görmesemde seni,yanında olamasamda hep aklımdasın...
    sevgiyle,sabırla kal Elif'im...

    YanıtlaSil
  28. Aciyi veren allah sabrinida veriyor. Bi onceki yazinizda demistiniz ya belki siz benden daha cok uzuluyorsunuz diye gerceekten cok dogru. Insan kendi basina geldigini dusununce cildircak gibi oluyor. Ama yasayinca oyle olmuyor ki siz hergun nefes almaya devam ediyorsunuz. Iyiki cem var onun icin hayata sıkıca sarilmaniz gerekir.

    YanıtlaSil
  29. RABBİM sana sabrindan versin ELİFİM canim kiyamam sana her gün bloğunu kontrol ediyorum ama ilk defa yaziyorum yazilarini okudukça senin için mutlu oluyorum sende hep çok mutlu ol çünkü ece böyle isterdi annesi hep mutlu olsun Gülsün eglensinn isterdi sayili gün cabuk geçer mutlaka birgün geceye kavusacaksin ve orada sonsuza kadar onunla olacaksin ALLAHİM yüreğindeki yangini sondurmene yardim etsin İNSAALLAH sen çok güçlü bir kadinsinn bu senin sinavin ve basariyla geciyotsun bu zorlu sinavdan ne mutlu sana ben hep sana dua ediyorum bazen seni düşünürken buluyorum kendimi ama biliyorum ki sen iyisin iyi olman gerektiğinin farkindasin ben kim miyim ben çok uçaklarda senin acini taa yüreğinin en derininde hisseden bir anneyim bütün günlerin güzel olsun bütün günlerin mutlu olsun kendine çok iyi bak güzel kadin dualarimdasin

    YanıtlaSil
  30. Hergün okuyorum bugün nasılsın diye...
    Ah Elif, babam olmadan nefes alamaz sanırım kendimi, cenaze evinde bile anılara döndüğümüzde güldük bizde, gülünüyor, güleceksin, hayat ne ise yaşayacaksın...
    Yazıyorum, yazıyorum, siliyorum belki anlatamayabilirim düşündüklerimi diye...
    Seni sıcacık kucaklamak isteyen bir dolu anneyiz bizler, sen ne çok şey öğretin bize...

    YanıtlaSil
  31. Evet bencede kimse kimseye acısını nasıl yaşadığını göstermek veya ispatlamak zorunda değil hayat bu yaşadığın sürece gülecek ve ağlayacaksında yapacak bişey yok bide artık Cem'in fotolarınıda koysan instagrama eskisi gibi olmazmı?

    YanıtlaSil
  32. sevgili Elif, ara ara hep bakarım bloğuna. hep yüzüm gülerek ayrılırdım. bu akşam bir tesadüfle öğrendim. şimdi ne yazayım bilmiyorum. gerçekten çok üzgünüm. Yüce Yaradanım, yardımcınız olsun, amin. sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  33. Öyle çok sevdim ki sizi, öyle kocaman sarılmak istedim ki her yazınızdan sonra, bütün anneler senin yanındayız öyle hissettim, Rabbim sabır versin sizlere,oğlunuza sağlık ve hep mutluluk versin inş

    YanıtlaSil
  34. Yüreğine sağlik muhteşem anne

    YanıtlaSil
  35. Çok haklısın..Yazdığın her kelimede..Allah ne zorluklara dayanma gücü veriyor, onu gördüm bu yazında yine..Ece"den sonraki gün odasını toplamak..
    Çok çok zor..
    İnşallah zaman çabuk geçsin senin için Elif..

    Zaman herşeyin ilacı..
    Sana da ilaç olsun inşallah..
    Dualarımda Ece de var artık..Sen ve ailende var...

    YanıtlaSil
  36. Tatlı Ece hepimizin kalbine konan bir kelebek artık, hepimiz onu çok seviyoruz, seni de Elif, kocaman bir yüreğin var senin, hep yaz, dök içini, senden haber almak hepimizin yüreğine su serpiyor canım, sımsıkı kucaklıyorum seni...

    YanıtlaSil
  37. Ey Rabb-i Rahîmim ve ey Hâlık-ı Kerîmim!


    "Her gelecek şey yakındır." hadis-, şerif


    sırrıyla ben şimdiden görüyorum ki, yakın bir zamanda, ben kefenimi giydim, tabutuma bindim, dostlarımla veda eyledim. Kabrime teveccüh edip giderken, Senin dergâh-ı rahmetinde, cenazemin lisan-ı haliyle, ruhumun lisan-ı kàliyle bağırarak derim: "El-aman, el-aman! Ya Hannân! Yâ Mennân! Beni günahlarımın hacâletinden kurtar!"
    İşte kabrimin başına ulaştım, boynuma kefenimi takıp kabrimin başında uzanan cismimin üzerine durdum. Başımı dergâh-ı rahmetine kaldırıp bütün kuvvetimle feryad edip nidâ ediyorum: "El-aman, el-aman! Yâ Hannân! Yâ Mennân! Beni günahlarımın ağır yüklerinden halâs eyle!"
    İşte, kabrime girdim, kefenime sarıldım. Teşyîciler beni bırakıp gittiler. Senin af ve rahmetini intizar ediyorum. Ve bilmüşahede gördüm ki, Senden başka melce ve mence
    yok. Günahların çirkin yüzünden ve mâsiyetin vahşî şeklinden ve o mekânın darlığından, bütün kuvvetimle nidâ edip diyorum:
    "El-aman, el-aman! Ya Rahmân! Yâ Hannân! Yâ Mennân! Yâ Deyyân! Beni çirkin günahlarımın arkadaşlıklarından kurtar! Yerimi genişlettir! İlâhî, Senin rahmetin melceimdir ve Rahmeten li’l-Âlemîn olan Habibin, Senin rahmetine yetişmek için vesilemdir. Senden şekvâ değil, belki nefsimi ve halimi Sana şekvâ ediyorum.
    "Ey Hâlık-ı Kerîmim ve ey Rabb-i Rahîmim!
    Senin Said ismindeki mahlûkun ve masnuun ve abdin, hem âsi, hem âciz, hem gafil, hem cahil, hem alîl, hem zelîl, hem müsi’, hem müsin, hem şakî, hem seyyidinden kaçmış bir köle olduğu halde, kırk sene sonra nedamet edip Senin dergâhına avdet etmek istiyor. Senin rahmetine iltica ediyor. Hadsiz günah ve hatîatlarını itiraf ediyor. Evham ve türlü türlü illetlerle müptelâ olmuş, Sana tazarru ve niyaz eder. Eğer kemâl-i rahmetinle onu kabul etsen, mağfiret edip rahmet etsen, zaten o Senin şânındır. Çünkü Erhamürrâhimînsin. Eğer kabul etmezsen, Senin kapından başka hangi kapıya gideyim? Hangi kapı var? Senden başka Rab yok ki dergâhına gidilsin. Senden başka hak mâbud yoktur ki ona iltica edilsin."


    Senden başka ilâh yoktur. Sen birsin. Senin hiçbir şerikin yoktur. Dünyada son, âhirette ve kabirde ilk söz: Şehadet ederim ki Allah’tan başka ilâh yoktur; yine şehadet ederim ki Muhammed (s.a.v.) Allah’ın Resulüdür.

    Lem'a lar said nursi

    YanıtlaSil
  38. canım Ece..
    Nasıl da güzelsin.

    YanıtlaSil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)