22 Mayıs 2014 Perşembe

Bir gerçeğin görülür kanıtı...

Ertesi sabah, Pazar sabahı erken uyandım..
Daha Cem ve Can uyuyorlardı..
Tekrar gittim Ece'ye..
Aslında gitmeden önce iki kere düşündüm..
Bu kadar sık giderek duygularımı mı köreltmeye çalışıyorum yoksa gerçekten Ecey'le dertleşmek iyi mi geldi?
Bilmiyorum..
.
Bu sefer yolu daha rahat yürüdüm..
Büyük bir bidon yerine küçük bir şişe su aldım yanıma..
.
Yine tutamadım göz yaşlarımı ama daha iyiydim bu sefer..
İlk sefer zordu, ikinci sefer daha kolay geldi..
Galiba..
Yine gittim yanına oturdum..
Konuştum biraz..
Az ağladım..
.
Fotoğrafını çektim..
Bir yanım o son günkü fotoğrafından sonra yeni fotoğraflarını çekemeyecek olmayı kabul etmek istemiyor..
Ben yine Ece'nin fotoğraflarını çekmek istiyorum..
Bunu çok istiyorum..
"Bana bak annecim! Ece bi bak! Eceee baksanaa!! A aaa!!! Bak Ece bak! Bu da ne?"
Ecey, Cemik gibi değildi.. Cemik ne kadar çok poz verirse Ece de o kadar vermezdi..
Cemik'in çektiğim fotoğraflarına bakıyorum.. Gözü hep objektifte.. Göz bebekleri hep gözlerimde sanki.. Fotoğrafları gerçek gibi.. Bana bakıyormuş gibi..
Ecey hiç bakmadı.. Hep kandırarak çekebildim fotoğraflarını.. Çoğu da bu yüzden bulanık..
Şimdi fotoğrafını çekmek istediğimde kaçmıyor..
Yüzünü çevirmiyor..
Keşke kaçabilse..
Keşke bir tek poz için dakikalarca uğraştırsa beni..
Öylece durmasa..
.
İlk haftalarda "gittin mi yanına?" diye sorduklarında "hayır" diyordum..
Nasıl giderim? Gitsem, nasıl geri dönerim?
Yanına oturmak yetmez, uzanıversem nasıl kalkarım?
.
Sonra "git, kabullenmene yardım eder" dediler..
Uzun süre yine gidemedim, gitmek istemedim.. Aslında gitmek istememekten değil, dönmek istemeyeceğimden gidemedim..
.
Şimdi son çektiğim fotoğrafına bakıyorum..
Ne kadar gerçek..
İçimde bir yer kabul edemese de, ne kadar doğal..
Acı ama.. Güzel bile.

40 yorum:

  1. Sıkıca sariliyorum sana... hisset Elif...

    YanıtlaSil
  2. Allah sabırların en büyüğünü versin inşallah güzel yürekli güzel anne ...

    YanıtlaSil
  3. Allah sana ve ailene sabır versin inşallah ...

    YanıtlaSil
  4. off elifim, güzel elifim.. kıyamam ben sana.. babamın gidişi 15 yıl oldu.. hala giderken canımdan can gider.. ama gidince yüzünü görürüm, kokusunu duyarım sanki.. yanımdaymış gibi olurum.. evet gerçekten çok zor.. kabullenmek..ama sen bu devreyi de geride bıraktın..
    dua ile seviliyorsun..

    YanıtlaSil
  5. Işıklar içinde uyusun güzel Melek.....

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel. Biliyor musun? Çiçekleri, ona vuran güneşi... Yutkunuyorum şu an ama biliyorum Ece mutlu. Sana iyi gelen, geleceğine inandığın an git. Sana da ona da iyi gelir. Eminim çağırıyorlar onu, Ecey annen geldi diye. Geçen sefer çok ağladın ya, üzülmüş. Sana bu sefer cesaret vermiş. Ben mutluyum demiş

    YanıtlaSil
  7. yazıp yazıp siliyorum... sen bizim evinde meleğisin ece...

    YanıtlaSil
  8. Uzun zamandır yazmak istiyorum da yazamıyorum, nedense her kuracağım cümle acının yanında az gelir, söyleyecek bir şey demeye hakkım yok gibi. Elif bil ki çok üzüldüm, bugün bu fotoğraf da cümlelerinle içime işledi. Allah sana sabır versin kalbi güzel insan.

    YanıtlaSil
  9. Ecey ne kadar mutlu olmuştur bu ziyaretlerde. Her bir kelimeyi her bir cümleyi heyecanla okudum. Yüreğimdeki depremi size nasıl anlatayım. Elif anne, melek anne...

    YanıtlaSil
  10. sen anlatıyosun ya eceyi, ben öylece okuyorum..gerçek dışı gibi..ama bu fotoğraf tokat oldu..

    ece'nin çiçekleri çok güzel......nurlar içinde yatsın.....hep mutlu olun, çok mutlu olun ailecek..

    YanıtlaSil
  11. Sen her aklıma geldiğinde ağladığım, eşimin bile tanımadığı halde sürekli "ailesi nasıl oldu" diye sorduğu bir meleksin Ecey.

    YanıtlaSil
  12. hem üzgünüm hem mutlu, hem ne diyeceğimi bilmiyorum, hem söyleyecek çok şeyim var ..
    iyiki tekrar gitmişsin iyiki fotoğrafını çekmişsin iyiki ecenin annesi olmuşsun iyiki cemik var iyiki koccin var..ve son olarak iyiki yazıyorsun tatlı melek.

    YanıtlaSil
  13. Ah!!! Ne diyeceğimi bilemediğim zamanlardan biri yine.
    Görmeseydim keşke Ece'yi böyle .Keşke..Gözyaşlarıma engel olamıyorum yine.
    Biz onu böyle görmeye alışmamıştık ki...
    Ne denir. Senin acını ne hafifletir.Keşke elimden bir şey gelse. Keşke...
    Nasıl dayanılmaz bir acıya dayanıyorsun..Bunu Allah bilir bir de sen.
    Rabbim sana Peygamber sabrı versin.Hep dualarımda Ece var artık.
    Gözümün önünde Ece oluyor dua ederken.
    Geçmişte eklediğin resimlerinden .
    Cem'in doğum günündeki resimlerden.daha öncekilerden.
    Bol bol sabır dilerim arkadaşım.Sana ve eşine.
    Allah kimseye vermesin bu acıyı.

    YanıtlaSil
  14. gitmekle çok iyi yapmışsın. Bu acıya alışılmaz da zamanla bu bile teselli oluyor. Rabbim sabrınıza sabır katsın.

    YanıtlaSil
  15. bu aslında onun hiç gitmediğinin senin kalbinde her geçen gün büyüdüğünün onu senin içinde dahada büyüttüğünün kanıtı. Güzel anne kendin gibi bir melek doğurdun sen ve sana emanet olan meleği kısa bir süreliğine çok emin ellere verdin. o çok mutludur orada buna eminim zaten sende eminsin. babaanneleri, dedeler, anneanneleri,kardeşleri vardır.
    Allah'ım sana ve ailene sabırların en büyüğünü versin. Cem'e çok güzel bir ömür nasip etsin. siz artık hiç ağlamayın hayırlı günler görün. bunu sizi tanıdığım 7-8 haftadır yürekten diliyor ve hep dua ediyorum.

    YanıtlaSil
  16. Minik Eceyimiz, canım Elifim...

    Ne söylesek, ne desek boş. Bebeğimizin mezarına gitmiş kadar olduk, teşşekür ederiz Elifcim. Eceyimin yanındaymışım gibi ruhuna El-Fatiha okudum.

    Çiçekleri çok güzel yavrumuzun. Nur içinde yatsın. Allah sabrını, sabrımızı artırsın Elifim. Diyecek hiç bir şey yok. Hayatın anlamını yitirdiği an işte. Ne gelir elden?

    YanıtlaSil
  17. Hep yazdım sildim yapamadım yazamadım..Sen benim asla olacağım gücüm,canım İzmir'e geldiğim de tat alamayışım,canımı yaka yaka okuyup bak işte hayat böyle yaşanır dediğim,görüp görebileceğim en güzel annesin.Allah'ım tüm güzellikleri sana versin Ece'mi nurlar için de yatırsın,Cem'e en güzel ömürleri nasip etsin inşallah..Hep yaz sakın bizi habersiz bırakma..

    YanıtlaSil


  18. Elif'in can kizi Ece'ye Mektup:
    Guzeller guzeli Ece...Kendin kucucuksun ama hissettirdiklerin coook buyuk. Kendin gibi isil isil,piril piril,civil civil duygularin yaninda aci'da var... Zamanla daha da azilicak inaniyoruz...Paylasiyoruz azaltmak icin aciyi,bolup minik parcalara ayiriyoruz.
    Dunyada ki; en guzel annenin yavrususun. Duygusal,guclu coook sevilen ve sonsuz saygi duyulan guzeller guzeli Annesi'ne.
    Minigimiz Ece'miz; orda guzelliklerin icinde,mutluluk ve huzura sarilip sarmalandin. Sen guzel anneciginle tekrar kucaklasana kadar biz de onu sarip sarmalayip huzur bulmasina,biraz olsun ferahlamasina destek olacagiz,merak etme...Sen rahat ol,nur'lar icinde uyu...Biz annecigine satirlarimizla,sevgimizle,pozitif enerjimizle destek olmaya devam edecegiz...
    from:aytkft***

    YanıtlaSil
  19. Ezan okunuyor şu an şu dakika. Serin sular dökülsün yüreğine diye dua ediyorum. Gözyaşım akıyor yanağımdan çeneme. Ama içim acıdığından değil. Sen sakıl üzülme. Güzel bir kızın var, cennetin bahar kollarında. Güzel bir oğlun var, melek olarak sen yanındasın. Güzel bir kocan var seni hep koruyan. Siz Allah'ın sevdiği kullarsınız unutma

    YanıtlaSil
  20. Her gün bakıyorum bloğa, sen harika bir annesin.

    YanıtlaSil
  21. Canım Elifim Allah sana Aılene sabır versın göz yaslarımı tutamıyorum Berlin'den kucak dolusu Sevgılerımle

    YanıtlaSil
  22. Dualarim hem seninle hem de melek eceyle....🌹🌹🌹

    YanıtlaSil
  23. Elif sen ne güçlü bir kadınsın! Allah gücüne güç sabrına sabır katsın! Seni hiç tanımıyorum, tamamen tesadüfen girdin hayatıma, iyikide girdin, hayatta dik durmayı öğrettin bana. Hemde öyle filmden öğrenir gibi değil gerçekten. Ne küçük, çiçekleri ne güzel, maalesef ne gerçek.

    YanıtlaSil
  24. Sürekli okuyorum yazılarını Elif,sürekli... Defalarca yazdım yazdım sildim yazdıklarımı. Okuyorum,agliyorum,gulumsuyorum,icleniyorum,hissediyorum seni... Ben de bir anneyim 13 aylık bir oğlum var. (Cemik ten tatlı olmasın çok da tatlı kerata) Anne olmadan böylesine anlayamazdım belkide bilemiyorum ama senin her koyduğum fotoğrafta yada yazdığın her yazıda kalbin kalbimde atıyor sanki... Bir kardes gibi sevdim seni hiç tanımadan...
    Çok sevindim Ecey ördeğini ziyaret etmene. Hep o mu gelecek hem annesini görmeye,bir de sen gitmiş oldun melegine :)
    Allahın adaletin inanırım ben Elif. Kimseye cekmeyecegi yuk vermez. Ve aslında bu dünyada herkes ağladığı gün kadar gülmeden gitmez bu dünyadan. (Gerci insanoglu hep gozyasini hatirlar) Senin yükün çok ağır evet, ama emin ol bu gözyaşların bir gün mutluluk olarak dönecek sana. Belki Ecey meleği Cemik abisinin ruhunda büyüyecek ve Cemik öyle çok mutlu edecek ki sizi bir kişinin bu mutluluğu yasattigina inanamayacaksiniz. Ama mutlaka mutlu hatta çoook mutlu olacaksınız, illaki! Dilerim çok da mutlu olursunuz ailece... Çünkü o güzel yüreğinle sen bunu hakediyorsun...
    Sevgiyle kal ve gülümse. .. Seni çok seven 2 evladın, eşin, ailen ve seni tanımadan sıcacık sarmalayan (gizli) dostların var.. :)

    YanıtlaSil
  25. Sen ne kadar güzel bir insansın, umarım Ecey'e gittikten sonra biraz olsun acın hafiflemiştir. Kuzun nerde biliyorsun, onunla konuşabileceğin, dertleşebileceğin bir yer var bunu biliyorsun artık. Duaların senin için,Ecey için.

    YanıtlaSil
  26. Canım Ecem, güzel meleğim nurlar içinde yat prensesim...
    Kelimeler anlamsız, bu fotoğraf ağzımızı dilimizi bağladı... Hayat böyle acımasız, nedeni nasılı önemsiz şuan... Tek temennim, Allahım sana dayanma gücü versin ve acını hafifletsin Elifim... Zaman acıyı dindirecek, geriye Özlem ve Hasret kalacak... Ama o da birgün bitecek, onunda zamanı gelecek elbette.. Meleğinin ruhu artık sonsuza kadar seninle olacak Elif. Allah sizlere birada acı yaşatmasın...🙏

    YanıtlaSil
  27. Yine ağlattin :( sana sabır dilemekten baska birsey gelmiyor elimden .. Melek kızın her gece rüyalarina girer insallah

    YanıtlaSil
  28. Ahh ne desem... nasıl tarif etsem hissettiklerimi. Bazen ilk günkü gibi oluyor acı ilk günkü gibi nefesini kesiyor insanin. Özlem büyüyor kocaman oluyor bir ateş oturuyor yureginize alev alev yanıyor. Böyle heyecanlaninca olur ya bir an öyle bir ateş sanki uzunca bir süre orada yanıyor.
    iyi geliyor oraya gitmek onun yanına gitmek. Aslında hep yanınızda ama... benim minik yeğenimi çok özledim bende Elfony . Allah sabır versin size... Cemik e ve guzel ailenize çok güzel saglikli bir yaşam versin.

    YanıtlaSil
  29. Ben inanmiyorum oteki dunyaya.
    Dolayisi ile genel olarak hayat ve olumle ilgili dusuncelerim degisiktir. Bir de gitmem mesela olmuslerimin mezarina. Varliklariyla ruhumda yarattiklari yerler sabittir. Fiziksel olarak olsalarda olmasalarda.
    Bu surecte hep benimleydin. Seni okudum agladim. Fotograflara videolara baktik gulduk. Alisi hala Ece ve Cem'in banyo videosuyla suya sokabiliyorum. Ruhumun en ozel yerinde bir yer yarattiniz. Hep benimlesiniz.
    Ece de kizimdi sanki. Ben ellerimle koydum topraga sanki. Ben yikadim mezarini sanki. Bendim o cocuguna sirtini donup cikamayan o mezarliktan.
    Bu surecte neden bilmiyorum hep mezarini gormek istedim. Ama hani soylenmez ya insana.
    Bi fotograf diye.
    Anlatamazsin ya hislerini.
    Soyleyemedim.
    Simdi gorunce.

    Dunyada en cok gitmek istedigim yerlerden biri orasi artik.


    YanıtlaSil
  30. Eceyy cok guzelsin:) Canim benim sanki eceyi gormus gibi oldum. Surekli empati yapiyorum. Sizi dusunmedigim tek bir gunum bile yok Elifim kardesim benim. Bir melek annesi olmak herkese nasip olmaz. Allah haketmeyene vermez. Kalbinin guzelligini resmen görüyorum. Allah nasil gormesin. Canim canim canim

    YanıtlaSil
  31. Şimdiye dek hemen her yazına yorum yaptım ama buna yazmak en zoru. Bu fotoğraf gerçeğin ta kendisi. Güçlü olmanı dilemek kolay. O taşlarla çevrili miniminnacık yere sığar mı bir annenin hayalleri.. Bakışlarına yerleşen o anlamı daha iyi anlıyorum şimdi Elif.. Üzgünüm..

    YanıtlaSil
  32. Git annesi..
    Git ki gönlün ferahlasın..

    YanıtlaSil
  33. Cemikin sana ihtiyacı var. Onun için ayakta durabilmeli, iyi olmalısın. Eğer Cemik olmasaydı o zaman durum daha farklı, sen de farklı olabilirdin. Acını istediğin gibi yaşayabilirdin. Ama minik Cemik, seni eskisi gibi görmek istiyordur. Onun için, artık herşey Cemik için.

    B fedakarlığı sadece Cemik için yapmalısın Elifim.

    YanıtlaSil
  34. Elif bir sonraki yazini okudum ama orada yorum kismi olmadigi icin buraya yaziyorum.umarim okursun.Ben doktorum ve seni coook iyi anliyorum.Lutfen direnme ve bir antidepresan kullanmak icin aile hekimine git.Farketmesen de depresyondasin.Inan 2- 3 haftada ilac etki etmeye baslayacak.Acini unutturmayacak ama daha yasanabilecek bir dunyan olacak.Cok degil 3 -4 ay kullansan yeter.Lutfen bu destegi cok gorme kendine.Sevgilerimle. HULYA

    YanıtlaSil
  35. Elifim lütfen güçlü ol lütfen canım... Biliyorum ne desek boş, söylemesi kolay diyeceksin ama yapabileceğimiz başka birşey yok... Can için, Cem için güçlü olmak zorundasın.... Binlerce yürek senin için Ece için dua ediyor, bunu hisset ve dayan canım kardeşim... ❤️

    YanıtlaSil
  36. Sakın paylaşma o fotoyu benim yüreğim kaldırmaz kaldıramaz,git sarıl ona kokla onu doya doya.sen hissedersin çünkü annesisin.

    YanıtlaSil
  37. okuyorum ,ağlıyorum, yaşadıklarımı hatırlıyorum ,
    Cem için güçlü olmalısın , fotograf çekmeye devam etmelisin.

    YanıtlaSil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)