28 Haziran 2012 Perşembe

Bilmekte Fayda Var -Havale-

Bu hafta Pazartesi hayatımın en zor gününü yaşadım.. Ve anladım ki çocuk sahibi bir anne ve ya babanın her konu hakkında bilgi sahibi olması gerekir.. Bu yazıyı da o yüzden yazıyorum.. Allah yaşatmasın ama herkesin aklının bir köşesinde bulunsun..
...
Pazartesi sabahı Cem'i yatağından kaldırdığımda keyfi yerindeydi ama bir sıcaklık hissettim.. Ateşini ölçtüm 38 dereceydi.. Pazar günü Çeşme'ye denize gittiğimiz için orada üşütmüş olabileceğimizi düşündük.. Kahvaltısını ettirir ettirmez hemen Calpol verdim (ateş düşürücü). Ama ateşi tam olarak düşmedi.. Saat 11 gibi ateşi 38,5 olunca doktorunu aradım, bir ölçek daha vermemi, serin duş da aldırmamı söyledi.  Ondan sonra Cem çok halsizleşti, aşırı uykusu geldiğinde yaptığı gibi hareket etmeye başladı.. Başını bir yerlere dayıyor ya da yere uzanıyordu... İki lokma bir şey yedirip öğlen uykusuna yatırayım diye düşündüm, bir şey yemek istemedi.. Hiç ısrar etmeden sandalyesinden kaldırdım.. O sırada aşırı sıcak geldi teni, halbuki sandalyesine oturturken o kadar da sıcak değildi.. Hemen ateşini ölçtüm 39,5 du.. 

O sırada ilk önce ateş düşürücü fitil yapmam gerekirdi ama aklıma bile gelmedi.. Kocci'yi arayıp "yavaş yavaş gel istersen Cem'in ateşi 39,5'a çıktı" dedim, o da hemen yola çıkmış.. Bu arada bizim ev ve Kocci'nin işi arasında 45 dakikalık bir mesafe var, şehir dışında bir sitede oturuyoruz. Hemen telefonu kapatır kapatmaz annem aradı "bu öğlen istersen şunu yedir" falan bir şeyler diyordu, ben de "anne kapat şimdi, Cem'in ateşi çok yükseldi duş aldıracağım" dedim ve kapattım.. Çarçabuk soydum çocuğu hemen serince duşu ayarladım soktum altına.. Tabii bu arada çocuk ağlamaya, suya direnmeye başladı.. 
Yarım dakika olmamıştır bıraktı birden kendini.. "Hah pes etti herhalde" dememle çocuğun gözleri döndü ve kollarıyla bacakları kasılmaya başladı.. Sanki şoka girmişti.. Çok kötü birşey oluyordu.. O anki korkumu anlatamam herhalde.. Hemen kucakladım ve deli gibi bağırmaya başladım.. Aklıma annemin anlattığı bir hikaye gelmişti.. 

Hikayede çocukluk arkadaşım bebekken, annesine inat edip kendini arka üstü atıyor ve kafasını çarpıyor, gözler gidiyor çocuğun -ki bu bilinç kaybının kanıtıymış- kadıncağız deliler gibi bağırmaya başlıyor.. Yalnız olduğu için arabasına atlayıp hastaneye sürüyor ama bir yandan da can havli ve korkuyla bağırmaya devam ediyor.. Hastanedeki doktor ilk müdahalenin arkasından "iyi ki öyle bağırmışsınız, çocuk sizin sesinizi duyduğu için kendini tam olarak bırakmamış ve komaya girmemiş" diyor.. 

İşte o an ilk aklıma gelen bu hikaye oldu.. Çünkü ne olduğunu anlayamamıştım.. Önce Cem'e bağırmaya başladım "kendine gel, Cem!" diye, sonra hemen dışarı fırladım ve komşulara bağırdım.. "yardım edin, Cem'e bişey oldu, kurtarın, yetişin!" Şu an bile o sesin benden nasıl çıktığına inanamıyorum.. Hala boğazım ağrıyor.. Bütün siteye sesimi duyurduğuma eminim. Sonra hemen içeri girdim, Kocci'yi aradım, meşguldü. Annemi aradım açtı ama o sırada ben telefona konuşamıyordum bile.. "Anne bişey yap, ambulans çağır Cem ölüyor" diye bağırdığımı hatırlıyorum.. Sonra telefonum çaldı Kocci arıyordu.. "N'olur çabuk gel" gibi bir şeyler dediğimi hatırlıyorum..

Bu anlattıklarım taş çatlasın 45 saniyede olan şeyler.. Sonra hemen arabanın anahtarını kapıp dışarıya fırladım.. Cem kucağımda çırılçıplak, evin sokak merdivenlerinden koşmaya başladım.. O sırada komşular yetişti, "Ne olur hastaneye götürün bizi" dedim.. Hemen komşularımızdan biri arabanın anahtarını kaptı, yola çıktık.. 
Bu arada Cem normale dönmüş, biraz ağlamış ve uykuya dalmıştı.. O sırada ben de dünyaya geri döndüğümü hissettim. Yaşıyordu, uyuyordu.. Nefesini dinledim.. Seferihisar Devlet Hastanesi'ne vardığımızda -eve 10km kadar uzaklıkta- artık iyice sakinleşmiştim.. Bu arada yoldayken Cem'in doktorunu aradım, durumu söyledim.. Kocci'yi aradım, çocuk iyi yavaş gel" dedim. Sanırım en çok korkuttuğum kişi olan annemi aradım Cem iyi, hastaneye gidiyoruz dedim.. 

Acilden girdik, hastaneye girer girmez Cem uyandı ve huzursuzlanıp ağlamaya başladı.. Hemen ateş düşürücü iğne yapıldı.. Durumu anlatınca doktor "havele geçirmiş" dedi.. Ne kadar sürdüğünü falan sordu.. Sonra makattan Diazem yaptırdılar bana, bu ilaç tekrar havale geçirmemesi içinmiş.. Hemen arkasından da damar yolu açtılar, serum vermeye başladılar.. 
...
Çocuk havale geçirmiş.. Ama ben havalenin ne olduğunu gerçekten bilmiyormuşum.. Bilseymişim daha soğuk kanlı olabilirmişim.. Benim zannettiğim havale 40, 41 derece ateşti.. Yani çok yüksek ateşin adı havaleydi..  Esas vurgulamak istediğim konu havale, insan neler olduğunu az çok tahmin etse her şey çok daha iyi olabilir.. Eğer ben Cem'in yaşadığı şeyin havale olabileceğini tahmin edebilseydim herhalde daha az panik olabilirdim.. O anki korkuyla kendimi kaybetmediğime şükrediyorum.. Bir an için "herşey bitti, oturup ağlayayım" diye düşündüğümü hatırlıyorum.. Şimdi buzdolabımızda Diazem var gerçekten gerekli olduğunda kullanabilmem için.. (Dikkatli kullanılması gereken bir ilaç) Ama inşallah bir daha asla gerekmeyecek.. 
Bütün bunları anlattıktan sonra annelerden bir sonraki doktor ziyaretlerinde bu konuyla ilgili bilgi almalarını rica ediyorum.. Çünkü bilgili olmak birçok şeyi daha kolay hale getiriyor.. 
...
O gece hastanede kaldık, uzun süre ateşi tam olarak düşmedi Cem'in.. Sabaha karşı düşünce ve öğlene kadar çıkmayınca da taburcu ettiler.. Eve geldik, çocuğun ateşi yine 38 oldu.. Bu arada Cem'in vücudunda hafif döküntüler de başlamıştı.. Atladık kendi doktorumuza gittik.. Adam muayene ettikten sonra "el, ayak, ağız sendromu bu" dedi.. Hastalığın adı çok yabancı olmasına rağmen hemen tanıdım çünkü instagram'daki birçok arkadaşımızın çocuğu da aynı hastalığı geçiriyordu.. Meğersem salgın varmış.. Yüksek ateşle başlayan bir çocuk hastalığıymış.. 3-4 günlük kuluçka sürecinden sonra yüksek ateş ve arkasından su çiçeğindeki gibi döküntülerle devam edermiş.. Bir haftaya kadar da geçermiş.. 

Özellikle 2 haftadır aşırı sıcaklar yüzünden bahçeye bile doğru düzgün çıkarmadığım Cemik nasıl kaptı bilmiyoruz.. Havadan bile bulaşabiliyormuş sanırım.. Aşırı derecede salgın durumunda.. Şu ara çocuğu ateşlenen annelerin aklında olsun.. 
Ateşi düşük tuttuktan sonra korkulacak bir hastalık değilmiş, birçok çocuk hastalığında olduğu gibi bunun da bir ilacı yok.. Tek ilacı ateş düşürücü ve sabır, sevgi.. Dün iyice su toplayan döküntüler bugün biraz kaşıntı yapmaya başladı ama yine de yerinde durdurmayacak kadar kötü kaşıntılar değil.. 2 gündürse çok şükür ateşi çıkmadı.. Bundan sonra hızla döküntüler de geçecek ve Cemik eski sağlığına kavuşacak..
..
Şimdi her gece iki kere şükrediyorum oğlum iyi olduğu için ve dua ediyorum Allah o anı aklımdan silsin diye.. Çünkü her aklıma geldiğinde göz yaşlarımı tutamıyorum.. Allah kimseye böyle bir korku yaşatmasın. Herkesin bebeği hep sağlıklı olsun.. 

35 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun. Okurken ben de o anları yaşadım, çok etkilendim, çok üzüldüm. Ama iyiye gitmesine de sevindim. Bu arada havalenin ben de 40-41 derecede olacağını zannederdim. Bilgi için çok sağol ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.. Çok şükür geçti, bi daha da olmayacak inşallah..

      Sil
  2. offff en korktuğum şey yüksek ateş ve havale.
    hep gece uyurken filan ateşlenirde kendi kendine havale geçirir mi diye ekstradan kalkıp kontrol ediyorum.
    iyi ki yazdın bu yazıyı gerçekten en azından ne yapmam gerektiğini biliyorum artık. çok teşekkürler ve çok çok çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım.. Doktor teorik olarak her çocuğun 5-6 yaşına kadar ateş yüzünden havale geçirme ihtimali olduğunu söyledi.. Cem daha önce 40 derece ateşlenmişti ama havale geçirmemişti.. Bu geçirmeyeceği anlamına gelmiyormuş demek.. Tedbirli olmakta fayda var.. Ama bir daha olmayacak.. Hele sizin başınıza hiç gelmeyecek inşallah :)

      Sil
  3. çok geçmiş olsun... umarım en kısa sürede tamamen iyileşir cem.

    YanıtlaSil
  4. cok kotu oldum okurken ınstagramdan gormustum ama bu denlı kotu bır olay yasadıgınız bılmıyordum ustelık 7 aylık hamılesnız cocuklar hıc hasta olmasın Allah hep korusun onları gecmıs olsun cok cemıke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi keşke hiç hasta olmasalar.. :) Ama Allah dermansız hastalık vermesin.. Buna da şükrediyorum şimdi.. Çok teşekkürler..

      Sil
  5. Çok gecmiş olsun. Çok üzüldüm, okurken bile korktum. Allah tekrarını yaşatmasın, Cem en kısa zamanda toparlasın kendini. Çok korkuyorum ben bu havale durumlarından. Şükür kötü bir şey olmamış. Havalenin yüksek ateşle olduğunu biliyordum bende. Dikkatli olmak gerek. Allah herkesin bebeğine sağlık, şifa versin. Hepsini korusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.. Cem de şimdi eski Cemik ;) Çok teşekkür ederiz..

      Sil
  6. gelmiş geçmiş olsun arkadaşımın oğluda böyle bir yaz günü havale geçirmişti.2 yaş civarıydı 4 yaşında şimdi tekrarlamadı.Allah acil şifalar versin yavrularımızı korusun

    YanıtlaSil
  7. çok çok geçmiş olsun,bir daha hiç yaşanmasın inşallah..

    YanıtlaSil
  8. Elifcim ağlaya ağlaya okudum yazını..Allah başka acı yaşatmasın, ve bir an önce unuttursun sana da yaşadıklarını..Kimin başına gelse çok üzülürdüm ama Cem'i daha senin karnındayken beri takip edip gözlerimin önünden büyüyünce, artık gerçekten yakınlarım gibi görüyorum sizleri..
    Çok geçmiş olsun Cem bir an önc iyileşip muzur gülücükler atmaya başlasın yine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok saol.. İnsan gerçekten bir süre sonra çok yakın oluyor burada :) Cem iyi şimdi, şımartılmanın da etkisiyle eskisinden de muzur gülüyor ;)

      Sil
  9. Çok üzüldüm çok, bu yazıyı okuyan her anne gibi bende ağladım. Çok geçmiş olsun, bi daha da tekrarlamasın inş.

    YanıtlaSil
  10. Bir süredir seni takip ediyorum.Çok üzüldüm yaşadıklarına.Allah bir daha yaşatmasın!Oğlunu korusun!Ben de hamileyim,ilk bebeğim,ağlayarak okudum başına gelenleri.Çok geçmiş olsun !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamam.. Sen de sağlıkla al inşallah bebeğini kucağına.. Hep sağlıklı olsun.. Hep mutlu olun..

      Sil
  11. Çok şükür düzelmiş, okurken ben de kötü oldum. Neyse ki sonu güzel. Hiçbirimiz yaşamayalım böyle kötü günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah.. Ve neyse ki her şey yolunda.. Yaşayarak öğreniyor insan maalesef bazı şeyleri..

      Sil
  12. öncelikle çok geçmiş olsun Allah bir daha yaşatmasın. Okurken bir ara nefes almadığımı farkettim keşke okumasaydım dedim panik atagım ve 15 aylık kızım var eş dost havale hikayesi çok duydum ve hep aklımda ve sürekli bu korku ile yaşıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiz.. Maalesef korkunun ecele faydası yok.. Ama sen şanslısın ki havalenin ne olduğunu biliyorsun.. Ve neler yapılabileceğini.. O yüzden için daha rahat olsun.. Ve çok düşünmemeye çalış böyle şeyleri, sizin başınıza gelmeyecek inşallah böyle bir şey.. (Evde ateş düşürücü fitil ve şurup eksik olmasın yeter ;)

      Sil
  13. Çok üzüldüm, gözlerim doldu okurken:( Paniğin gözümün önündeydi yaşadım an an. Çok çok çok geçmiş olsun, Allah Cem'i de kızını da bağışlasın, o anları da silsin hafızandan. İnsan blog sayesinde tanıdığı ve takip ettiği kişileri o kadar içselleştiriyor ki(en azından ben öyleyim) kıyamıyor sevimsiz şeyler başlarına geldiğinde.Dileğim tekrarı olmasın.
    Ben de havaleyi yanlış biliyormuşum, paylaşım için teşekkür ederim. Bu hastalık komuşumun kızında da çıktı, kreşten kapmıştı, atlattı çok şükür, onlar da çok korkmuştu.
    Sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim canım.. İnsan gerçekten de bir süre sonra çok yakın oluyor.. Çok şükür geldi geçti hepsi..

      Sil
  14. Canım benim okurken benim de gözlerim doldu, kimbilir sen neler yaşamışsındır... çok şükür Cem şimdi iyi ve sağlıklı, Allah bütün bebekleri çocukları korusun, onlara birşey olmasın...
    Tekrar büyük geçmiş olsun canım, sana ve karnındaki minik bebişe de sağlık kuvvet versin. Öperim kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Noni'm çok şükür geçti.. Bir daha da olmayacak inşallah.. İnsan kötü hikayeler yazmak istemiyor burada ama bunlar da hayatın gerçekleri maalesef.. Ama geçti, zamanla da unutulacak..
      Allah kimseye bebeğinin, çocuğunun yokluğunu yaşatmasın.. Bütün çocuklar sağlıklı olsun..
      Ben de seni ve minik meleğini öpüyorum :)

      Sil
  15. Ayy gözümden 2 damla yaş aktı, okurken resmen sen oldum bir anda. Canım büyük geçmiş olsun, umarım Cemik şimdi daha iyidir.
    Yani ne yazacağımı bilemedim çok çok geçmiş olsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sağol.. Geldi geçti çok şükür.. Bundan sonra ateşten daha çok korkuyoruz tabii.. Ama bir daha tekrarlamayacak inşallah.. Cemik de çok iyi, eski kudurukluğuna kavuştu :)

      Sil
  16. Blogunu bugün okumaya başladım. Şunu farkettim ki evlatlarınla ne çok imtihan edilmişsin bu dünyada , rabbim sabrını versin.Allah bu yavruna uzun ömürler versin. Akıttığım gözyaşlarım sizler için dua kabul edilsin.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar, oncelikle cok gecmis olsun....cok kotu bir tecrube.Hepimizin kuzulari icin sizlerle paylasmak istedim.Duş sıcaklığı 36-37 derece olmalıydı yani vücut ısısının biraz altı. Serin bir duş ile çocuk ani sıcaktan ani soğuğa geçtiği için şoka giriyor ve bu havale oluyor. Aman dikkat...Anı sıcaklık değişimi temeli. Ya da yükseliyor, çocuk huzursuz, mızmız, titriyor gibi çocuğun memnun olmadığı bir durum varsa o zaman hemen bir ilaçla ateş dusurulmeli. Çocuk sakin ve huzurluysa zorla değilde oyun oynayarak su içinde 15-20 dk geçirerek ateş hafifletilebilir. Sağlıcakla....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğinizde doğruluk payı olabilir ama benim kızım da havale geçirmişti, o sütünü içerken havale geçirdi mesela.. Mesleğinizi bilmiyorum ama sizin bahsettiğiniz daha çok şoka bağlı bir şey gibi duruyor. Benim bahsettiğimse ateşe bağlı havale. Yine de bilgi için teşekkürler..

      Sil
  18. Dün gece oğlum ateslenince karşılaştım yazınızla. 2012deki bu yazı mahvetti beni. İster istemez kendimi sizin yerinize koydum �� çok şükür 38.9dan düştü kötü birşey yaşamadan, çok zaman geçmiş ama yinede geçmiş olsun.

    YanıtlaSil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)