22 Ocak 2016 Cuma

Bir Gün Daha Güneş Açtı

Bazen kendime bir saniye veriyorum..
Kapatıyorum gözlerimi..
Kapalı gözlerimden iki damla yaş süzülüyor.. Burnumun direği sızlıyor yine.. Kalbimde ve başımın sağ arka kısmına doğru bir yanma hissi.. Bir kavrulma hissi..
Sonra açıyorum gözlerimi, ama bir şey göremiyorum.. Br şey göremediğimi çok sonra fark ediyorum.. Çünkü o sırada yüreğim kapalı.. Kapkara.. Bulutlu..
Kulağımda kızımın sesi.. Artık adını bile söylerken içimden, dudaklarım titriyor.. Özlem var.. Zaten galiba en çok özlem var.. Acı daha az.. Özlem daha çok.. Alışmışlık da var, kabullenmişlik de ama haksızlığa uğramışlık hissi insanın canını yakıyor..
Hiç kendimi suçlamadım ama insanın bir yanı hep soruyor.. Bunu yaşamayı hak edecek ne yaptım? Hiç.. Peki bir anne, bir baba evladının acısını yaşayacak kadar ne yapabilir? Benim kötü yanım bunu hayal bile edemez.. Derler ya "düşmanımın bile başına gelsin istemem" tam da öyle..
.
Bazen bir dakika veriyorum kendine.. Kapatıyorum gözlerimi..
Ece yanımda.. Cem yanımda.. Deniz yanımda.. Ne mutlu bana..
Hiç hayalim olmuş olmasa da üç çocuklu bir anne..
Sonra açıyorum gözlerimi.. Bir tarafım eksik.. Oğullarım yanımda, kızım eksik..
Sırtımı dayayacağım dağlarım varmış ama yağmur yağsa altına sığınabileceğim bir saçak altı yokmuş gibi bir his.
.
Hayat ne acayip diyorum.. Üç doğum yaptım, iki evladım var..
Aslında üç var.. Üçü de var..
Neydi o şarkı..
Orada bir köy var uzakta, gitmesek de, görmesek de o köy bizim köyümüzdür..
Ben de göremiyorum kızımı ama bu kızımın varlığını yok saymaz ki..
Bir yerlerde kızım var.. Ben onu göremesem de, sarılamasam da, koklayamasam da o hep benim kızım olarak kalacak...
Ve evet, soran olduğunda yine ben göğsümü gere gere benim üç evladım var diyeceğim..
Ben tam üç doğum yaptım ve benim birbirinden güzel üç evladım var..
Bir Cem'im, bir Deniz'im, bir de Deniz'in ablası Ece'm var diyeceğim..
İkisi yanımda, biri hep içimde..
Oğullarım arkamı yaslanacağım dağlar, kızım da en yağmurlu günde bile sığınacağım saçak altım..
Beni yağmurdan koruyacak, ama saçaktan süzülen yağmurun tadını çıkartmamı sağlayacak..
.
Şimdi bir daha kapatıyorum gözlerimi..
İki damla göz yaşı daha dökülüyor gözlerimden..
Açıyorum.. Yağmur geçmiş, güneş açmış..
Görüyorum..
Havayı kokluyorum.. Kızım gibi..
Bugün yine güneşimi açtırdığı için tüm ruhumla sarılıyorum..
.
Özlüyorum...

15 yorum:

  1. Uzuuun zamandır bir ses bekliyordum sizden. Sık sık sayfayı kontrol ediyordum var mı bir ses, bir nefes diye. Sanki yıllardır tanışıyormuşuz da son zamanlarda sizden haber alamıyor olmak canımı sıkıyormuş gibi.
    Ortak acımız yüzünden buldum sizin sayfanızı, oğlumu kaybettikten sonraki arayışlarımda çıktı karşıma burası. Çok ağladım sizin için, Ece konusunda tabiki. Bazı cümlelerinizi sanki ben yazmışım gibi hissettim zaman zaman. "Evet, tam da bu işte" dedim çoğu kez.
    Umarım daha iyisinizdir, umarım Cem ve Deniz sarıyordur biraz da olsa yaranızı.

    YanıtlaSil
  2. ahh Elif...
    güzel Elif...

    YanıtlaSil
  3. zaman çare, zaman ilaç deniyor .. özlem bitmiyor :( sana sımsıkı sarılmak istiyorum. Bir gün özleminde acıtmamasını diliyorum

    YanıtlaSil
  4. Seni cok çok çok seviyorum Elif abla. Gerçekten çok seviyorum..
    Dert ortağım gibi görüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Canim elifim guzel annem...yazını bi sokukta okuyuverdim içindeki fırtalara özlemlere care olamam ne desem ne söylesem boş biliyorum.sınavın cok zor Helekı bi anne için...senı denızı cemi ve eceyı hiç tanımasamda görmesemde cok seviyorumm.herzaman dualarimdasiniz bunu bil istedim guzel yurekli elifim

    YanıtlaSil
  6. Özlemleri dindirecek güzel rüyalar diliyorum kızınla, el ele, koyun koyuna, sabahlara kadar bitmeyen, su gibi net, berrak rüyalar...

    YanıtlaSil
  7. Mutlu olmak mı? istiyorsun küçük kız
    Kendine minicik bir dünya kur ve
    Kapat gözlerini
    Hadi kapat!
    Yaşam ile arana bir perde çek
    Aman dikkat et aralık kalmasın
    Perdenin ardında olanları görme
    Şu koskaca dünyadaki yitirilmiş hayatları
    Sabun köpüğü sevgileri,aşkları
    Nankörlüğün beslediği mutsuzlukları
    Görme
    Duyma sakın....

    MELEKLER ÜLKESİNDE BİZE GÜZELLİKLER DİLE.

    YanıtlaSil
  8. şimdi bende kapatıyorum gözlerimi ve iki damla yaş süzülüyor..
    sessizce özlemine,acına herşeyine ortak olmaya çalışıyorum, senin haberin olmasada..

    YanıtlaSil
  9. Yazar olmalıymışsınız, her bir yazı o kadar akıcı ve hisler o kadar güzel ifade edilmişki. kalbimde hissettim acınızı. Başınız sağolsun , allah diğer evlatlarınıza uzun ömürler nasip etsin

    YanıtlaSil
  10. Özlemlerin en agiri, en büyügü, en acisi, en anlamlisi... Söyleyecek söz Yok. Sabir dilemek elden gelen tek sey....

    YanıtlaSil
  11. bugün radyo günü radyo günün kutlu olsun! bende radyo amatörü olmak istiyorum blogunu takip ediyorum yeni keşfettim :)

    YanıtlaSil
  12. Of elif, of elif, of elif,ben de çok sordum dedim ki,allahım ben bu kadar kötü bir kulunmuydum,temizlik yaparken bile bir orumcegi bir karincayi incitmeden alıp dışarıya salan ben bu acıya revamiydim.ömrümün kalanını kavrularak geçirmeyi hak edecek ne yapmıştım.neden bizim de diğer bi çok insan gibi hikayemiz mutlu sonla bitmedi.neden neden neden...cevabı olmayan yuzlerce soru.evet bende gözlerimi kapatıyorum hayal ediyorum oda yanimizdaymis gibi yüzümde koca bir gülümseme ama gözümü bi açıyorum yok diyorum ki allahım nasıl biter bu ömür,teselliler buluyorum kendime ve şükrediyorum yanımda ki diğer iki kuzunun varlığına...

    YanıtlaSil
  13. Rabbim sabİrlar versin..
    Kaleminiz cook kuvvetli..Keske hep yazsaniz,biz de okusak..konunun bi onemi yok;okumak gercekten guzel.

    YanıtlaSil
  14. Allah kimseye evlat acısı çektirmesin :(( Allah yardımcınız olsun! Başka diyecek söz bulamıyorum ki!

    YanıtlaSil
  15. Yazdim sildim yazdim sildim olmadi tarif edemedim... ama diyebilecegim tek sey zaman kadar iyi bir ilac yok. Kabul etmeyi, sindirmeyi ogreniyorsun...

    YanıtlaSil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)