21 Şubat 2012 Salı

Portakal Yaprağı Mucizesi

Eminim bir çok kadın kabızlık sorunu yaşıyordur.. :)
Gerçi bu durumu kadın erkek olarak genellemek doğru değil ama kadınlarda galiba bu durum daha çok görülüyor..
En azından ben bu sorundan muzdarip çok kadın tanıdım.. 
Özellikle sinameki başta olmak üzere, ot çayları maalesef bağırsaklarda tembelliğe sebep olabiliyor..
Onları sürekli olarak kullanmak gerekiyor.. Bırakınca da başladığınız yere, hatta bazen daha beter bir şekilde geri dönüyorsunuz.. 
.
Ben de bildiğiniz kabız bir insanım :) Kendimi bildim bileli bu sıkıntıyı çekiyorum.. Daha doğrusu çekiyordum.. 
Ta ki bir kaç sene önce bir gazetenin "şifalı bitkiler" ekindeki bilgiye rastlayana kadar..
Tarifimiz Prof. Dr. İbrahim Saraçoğlu'na ait..

Portakal Yaprağı Çayı
Portakal yaprakları mutlaka taze olarak kullanılmalıymış.. Çünkü ancak taze olan portakal yapraklarında bulunan bazı etkin maddeler (merak edenler için bu maddeler hidroksiprolin ve luteolin beta rutinosit) sindirim sisteminin perisaltik hareketlerini uyararak kabızlığın ortadan kalkmasına yardımcı olurlarmış..  
Bu mini bilimsel bilgiden sonra tarife geçiyorum :)

Bir bardak suyun içinde 7-8 yaprak taze portakal yaprağını kaynatıyoruz.. Kaynayınca 10-12 dakika kısık ateşte tutmaya devam ediyoruz.. Yani demleme usulü olmayacak..
Kahvaltıdan en az bir saat sonra ılık olarak içiyoruz.. 
Bunu 4 sabah tekrarlıyoruz.. 4. sabah içtiğimiz portakal yaprağı çayımız sayesinde her şey çok çok daha güzel oluyor.. :)
Ve bu çayın en güzel yanı da sürekli tekrarlama ihtiyacı duymuyor olmanız.. Yani 4. günün sonunda uzun süre bir şikayetiniz kalmıyor.. Tekrar ihtiyaç halinde de 4 günlük kür tekrarlanabiliyor..
.
.
Herkese sağlıklı günler...

Fotokaynak

27 yorum:

  1. Sen çok yaşa ya :)
    ama tabi taze portakal yaprağı bulmak biraz zor olcak

    YanıtlaSil
  2. Sen manavından rica et, yaprağıyla koparılmış portakallardan sana biraz kıyak yapsın :)

    YanıtlaSil
  3. en kısa zamanda yapacagım.hatta yapmaya başladım.sonucu paylaşıcam.tşk ederim şimdiden:)

    YanıtlaSil
  4. Ben burayı karaturp mucizesi yazınızla keşfettim. yazıdaki karaturplu balı yapıp içtim ve gercekten işe yaradı.. şuan için portakal yaprağına ihityacım yok ama bilgilendim.. teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana :) ama inşallah hiçbirine ihtiyacın olmaz ^_^

      Sil
  5. of ya çok gıcık oluyorum bu duruma. çok düzensiz benim wc ziyaretleri. portakal yaprağını denicem, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Hamileyken icilebilir mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum, doktorunuza danışabilirsiniz..

      Sil
    2. Portakalın kendini hamileyken yiye biliyorsan yaprağını da içebilirsin sorun olmaz bence

      Sil
  7. Yurtta kaliyorum yurdun karsisinda portakal agaclari var ama mevsimi olmadigindan portakal yok gidip su an agactaki yapraktan alsam olur mu?

    YanıtlaSil
  8. Mandalina yaprağı olurmu? Portakal yaprağı bulamadım

    YanıtlaSil
  9. Hamileler kullanabilirmi

    YanıtlaSil
  10. Hamileler kullanabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemiyorum, doktorunuza danışmanızı tavsiye ederim :) Sevgiler..

      Sil
  11. Taze yaprağı derin dondurucuya koysam daha sonra kullana bilirmiyim

    YanıtlaSil
  12. Taze yaprağı derin dondurucuya koysam daha sonra kullana bilirmiyim

    YanıtlaSil
  13. Taze yaprağı derin dondurucuya koysam daha sonra kullana bilirmiyim

    YanıtlaSil
  14. Ben Kullandım Rahatlattı ve Bunun yanında Sızma zeytin yağında içtim Ara ara işimi kolaylaştırdı çok Şükür tavsiye ederim Herkese Allah,tan Acil Şifalar Dilerim

    YanıtlaSil
  15. Sabah içilmesi sartmi acaba bir de 12 yaşındaki çocuklar içebilir mi

    YanıtlaSil
  16. Salam menim qizimin 3 yasi var hec bir derman duzelde bilmedi sonunda portagal qabigi demledim cox sukur duzeldi

    YanıtlaSil
  17. Çok teşekkür ederim elif hanım allah razı olsun uzun bir süredir hacet gideremeyordum. Portakal yaprağı çayı adeta mucize gibi yeni bir kapı açtı bana. Tüm diğer takipçi kardeşlerime acil şifa dilerim.
    Say’S

    YanıtlaSil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)