İşte bir isyan yazısı daha...
Bu devirde kimse işini yapmazken, yaptığını düşündüklerimizin de kendinden bile haberi olmadığını görüyoruz..
Sıcağı sıcağına bir olay.. Gerçek hayattan alıntıdır :)
.
.
Anneannem ve Teyzem yazlarını Çeşme'de geçiriyorlar.. Biz de özellikle hafta sonları olmak üzere onlara dahil oluyoruz.. İki senedirse ben de yazın anneannemle birlikte Çeşme'deyim.. Geçen sene yeni bebekli, bu seneyse hamile olmak benim mazeretim.. Sıcağa maalesef hiç dayanamıyorum.. Burada denizi sömürme şansımız oluyor.. ;)
Neyse gereksiz detayları geçiyorum..
Bir kaç senedir internet firmaları yazlıkçılar abonelik açma kapamayla uğraşmasınlar diye on numara bir hizmet sunmaya başladılar.. O da 2-3 aylık internet paketleri.. İnternet bağlantısı sizin seçiminize göre 2-3 ay sürüyor ve sonrasında da otomatik olarak abonelik bitiyor, internetiniz kesiliyor..
Biz de 2-3 senedir Biri ADSL'i tercih ediyoruz.. Bu uygulamayı ilk başlatan firmalardan biri..
Memnun kaldığımız için bu sene de aynı firmayı tercih ettik..
Teyzem bizden 2-3 gün önce baş vurmuştu, hemen arkasından geçen hafta sonu biz de gelince Çeşme'ye başvurumuzu yaptık..
Her şey çok pratik.. Telefonla başvuruluyor.. Bir kaç bilginizi aldıktan sonra "işleminizi başarıyla gerçekleştirdik, bağlantınız en geç bir hafta içerisinde gerçekleştirilecektir" deniyor.. Kontrat daha sonra kapınıza kadar getirilip imzalatılıyor.. Faturasınıysa telefonunuza gelen mesejla internet üzerinden ödüyorsunuz..
Bizim internetimiz gerçekten bir hafta dolmadan aktif hale geldi ve kullanmaya başladık..
Ama Teyzemin interneti on gündür hala bağlanamadı.. Telefonda bağlanma garantisini verdikleri bir hafta geçince kadın haklı olarak müşteri hizmetlerini arayıp durumu sordu..
Kendisine "işleminiz son aşamada görünüyor, kontratınızı imzalatmak üzere bir arkadaş gelecek, onun arkasından internetiniz aktif hale gelecektir.. Biz işleminizi hızlandırmak için talimat veriyoruz" diyorlar..
Hatta bu kontratı imzalatan arkadaşın Pazar günleri de çalıştığını, gelmeden zaten cep telefonumuzdan ulaşıp randevu alacağını da ekliyorlar..
Teyzem iki gün daha bekliyor, ne arayan soran, ne de gelen giden oluyor.. Ve yine haklı olarak telefon açıp durumun hesabını soruyor ve diyor ki "Yeğenimin interneti benden sonra baş vurmasına rağmen bağlandı, üstelik de kontratını hala imzalamadı" diyor.. Cevaplar hep aynı.. "İşleminiz son aşamasında, arkadaş gelip kontrat imzalatacak, sonrasında internetiniz aktif hale gelecek, işleminizi hızlandırmak için talimat iletiyorum".
Arayan soran olmayınca Teyzem bugün tekrar aradı ve yine aynı lafları dinledi..
Sonunda bana fenalık geldi, aldım sazı (telefonu :) elime..
Uzun görüşmemizi özetlemek gerekirse
"Ben kontrat imzalamadan internetimi kullanabiliyorsam Teyzem neden kullanamıyor?" diye sordum..
"BTK'nın (Bilgi Teknolojileri Ve İletişim Kurumu) talimatı bu şekilde" cevabını aldım..
"BTK ünvana göre mi muamele yapıyor? Yani bayan, erkek, doktor, öğretmen diye mi ayırıyor? Ben kontrat imzalamadan internete bağlanabiliyorsam Teyzem neden bağlanamıyor?" diye sordum..
Tabi ki tatmin edici bir cevap alamadım.. Daha yetkili biriyle görüşmek istediğimi söyledim. "Daha yetkili kişi de aynı cevabı verecektir" cevabından da tatmin olmayınca -artık ne kadar doğruysa- hatta bekletip daha yetkili kişiye bağlamaya çalıştılar ve fakat hiç bir "daha yetkili kişi "müsait değildi.. Daha sonra bana geri dönülmek üzere telefonumu aldılar ve talimat ilettiler.. Ki aranmadım tabi ki.. Aranacağımı da hiç sanmıyorum..
"Yardımcı olabileceğim başka bir konu var mı?" diye sordular..
"Benim aboneliğimi kontrol eder misiniz acaba durumu nedir?" dedim.. Telefonu söyledim..
"Sizin bağlantınız da son aşamada efenim, kontratınızı imzalattıktan sonra bağlantınız gerçekleşecektir, şu an bağlantınız yok" dedi..
"Ama biz internetimizi günlerdir kullanıyoruz" dedim..
"Bir önceki internet paketinizden yararlanıyorsunuzdur" dedi..
"1 sene önceki 3 aylık paketimizden mi yani?" dedim...
"Kem küm.." cevabını aldım..
Yani Biri ADSL'in günlerdir internet kullanan kullanıcının internetini kullandığından haberleri yok..
Kullanıyorum demesine rağmen hayır internetiniz yok da diyebiliyorlar..
Uzun lafın kısası Biri ADSL'in kendinden bile haberi yok..
Ayrıca başka bir komik nokta da başvuruyu iptal edebilmek için "bağlantının gerçekleşmiş olması" gerekiyor olması..
Bizim başvurumuzu iptal etmek istememizin sebebi zaten bağlantının sağlanamaması ki bir hafta içerisinde bağlanacağı söylenmişti.. Bağlantı olsa iptal etmek istemeyeceğiz..
Peki sonuç nedir?
Başvuru iptal edilemiyor..
İnternet onların keyfine göre ne zaman bağlanacaksa o zamana kadar bekleniliyor..
Ve bir daha BİRİ ADSL tercih edilmiyor..
Yorum Gönder
Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..